جاذبه های گردشگری مشهد
نوشته شده توسط : فهیمه

 

مسجد هفتاد و دو تن مشهد

 

یکی از بناهای تاریخی دوره نهم هجری - قمری، مسجد هفتاد و دو تن مشهد است که در ضلع جنوب غربی حرم  مطهر، در خیابان خسروی، ابتدای بازار بزرگ قرار دارد. مرمت این مسجد را شمس الدین محمد تبریزی در سال ۸۵۵ (ه.ق) به عهده گرفتند. مسجد هفتاد و دو تن مشهد دارای دو گنبد با ارتفاع 4/17 متر و دو گلدسته بی نظیر و ایوان های اطراف به ارتفاع 4/9 متر است. این بنای تاریخی بی نظیر از کاشی های زیبا پوشیده شده و به دوران تیموری برمیگردد و نظر اکثر میهمانان تور مشهد را جلب کرده است. در مسجد هفتاد و دو تن مشهد، مقبره امیر غیاث الدین ملک شاه قرار دارد.

_هفتاد_و_دو_تن.jpg

 _هفتاد_و_دو_تن2.jpg

 

فرهنگسرای خانواده مشهد 

فرهنگسرای خانواده مشهد در سال 1389 با زیر بنای 1800 متر مربع در خیابان استاد یوسفی 13واقع در قاسم آباد مشهد مقدس افتتاح گردید.

فرهنگسرای خانواده مشهد با اجرای مراسم فرهنگی در جهت پیشبرد رفتارهای فرهنگی و اجتماعی جوانان و نوجوانان می کوشد.در فرهنگسرای خانواده مشهد  با بخش هایی از جمله سالن همایش ، نگارخانه ، کتابخانه ، سایت رایانه ، نمازخانه ، خانه کودک ، آشپزخانه و همچنین کانون های مختلف برای ساکنین عزیز مشهد برنامه ریزی میکند.

 فرهنگ سرای خانواده با ارائه مراسم های تفریحی و علمی نظر اکثر ساکنان منطقه را به خود جلب کرده است. از این رو مراجعه گردشگران تور مشهد به این فرهنگسرا خالی از لطف نیست.

 

 

 

فرهنگسرای بهشت مشهد

بنای فرهنگسرای بهشت مشهد برای دوره پهلوی اول میباشد که در سال 1310 ساخته شده است. برای اولین بار از آن بابت دبیرستان مستوفی و با گذر زمان بعنوان تالار عروسی نیز استفاده میشود. فرهنگسرای بهشت مشهد در غرب بلوار مدرس ، در ضلع جنوبی میباشد.

فرهنگسرای بهشت مشهد در خیابان امام خمینی - خیابان جنت در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۸۴ بعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. از این رو نظر بسیاری از گردشگران عزیز تور مشهد را به خود جلب کرده است.

 

 

 

فریزی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روستای فریزی، در دامنه رشته كوه بینالود هزار سال قدمت قرار دارد. این منطقه در 75 كیلومتری جنوب غربی مشهد بصورت آسفالت میباشد و 210 خانوار در این روستا ساکن هستند.

معنای کلمه فریزی، شکوه زندگی است که " فر =  شكوه و عظمت و زی = زندگی " گرفته شده است. این منطقه كوهستانی، طبیعت دلپذیری را برای گردشگران تور مشهد دارد که در مسیر به شهر گلبهار ، معادن سنگ آهك و روستای خیج و روستای ییلاقی و زیبای آبقد میرسد.

فریزی، بهشت پنهان خراسان در سرسبزترین دره های بینالود واقع شده است، در این روستا با وجود بناهای قدیمی همچون روستای کنگ و شهر ماسوله میباشد. گردشگران تور مشهد با حضور در این روستا لحظاتی به یاد ماندنی خواهند داشت.

 

مطالب مرتبط:

تور مشهد پاییز 95

تور مشهد آبان 95

تور مشهد آذر 95

تور مشهد زمستان 95

تور مشهد دی 95

تور مشهد بهمن 95

تور مشهد اسفند 95

تور مشهد نوروز 96





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری مشهد, بهترین جاذبه های گردشگری مشهد ,مکان های گردشگری مشهد ,جاذبه های دیدنی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: